Long time no see

Det var ju inte igår man var inne och skrev här, eller på någon annan blogg heller för delen. Har ju hunnit med ett par olika bloggar genom åren. Men har oftast kommit till en punkt där jag helt har tröttnat på det, men nu kände jag att det vore skönt att bara börja skriva igen. Skriva ut sina tankar eller bara lägga ut bilder eller musikvideor eller lite vad som helst. Bara för att slippa plåga folk på facebook alltför ofta med mina fantastiska musiktips, som ingen direkt gillar haha.
 
Vad har hänt i mitt liv sen sist, inte mycket direkt. Kör på i samma gamla spår som vanligt. Vilket jag kommit fram till är sjukligt tråkigt, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra annars. Jag har svårt att bestämma mig för något jag tycker är intressant och vill satsa på. Just nu är det ingenting som känns speciellt roligt i jobbväg. Det vore så skönt om man hade den där drömmen där man visste exakt vad man vill göra, men just nu finns det ingen sån dröm. Så kör vidare lite till. Är väl kanske dags att bara prova på något annat, man vet ju aldrig, det man provar kanske visar sig vara jättekul och verkligen något man vill köra vidare med. Till och från tycker jag ändå att mitt jobb är helt okej, inget jag vill jobba vidare med hela livet, det vet jag, men helt okej nu. Men jag börjar tröttna på det här med att jobba 3 timmar om dagen. Det ger mig inte speciellt mycket. Jag vill jobba mer och tjäna mer så jag kan flytta snart. Visst, man ska vara glad att man ens har ett jobb. Men det räcker inte för mig just nu. Jag måste vidare och göra något annat snart. Det är helt enkelt inte hållbart att fortsätta. Men det är där jag står och trampar nu, det finns som sagt inget som jag verkligen känner att jag vill göra. En sak vet jag, det får gärna vara något som gör att jag inte behöver jobba helger, för det kan vara rätt tröttsamt. Jag får alltså fortsätta fundera och då fortsätta gå till jobbet och jobba mina 3 timmar och sen får vi helt enkelt se vart det leder.
 
Annars då? Ja det är ju jul snart, vilket ingen förmodligen har lyckats missa då alla affärer har haft julgrejer framme ett tag nu. Jag är ingen julmänniska direkt, ingen högtidsmänniska i övrigt heller. Visst är det lite mysigt med julbelysning och sånt där. Men all den här stressen kring jul är hemsk. Folk blir som tokiga. Julklappar hit och dit och man måste köpa x antal grejer till x antal personer. Jag köper en eller ett par grejer till några fåtal personer, sen får det vara nog. Det är inte lika kul nu som när man var yngre. Det har förlorat sin charm tycker jag. Förra året var jag ute och handlade 2 dagar innan julafton, det var ett stort misstag som inte ska göras om i år. Så har faktiskt slagit till och köpt ett par julklappar redan. Helt otroligt. Så här tidigt har jag nog aldrig köpt något innan. Så förhoppningsvis slipper jag den värsta stressen när jag själv ska handla, nu måste jag bara stå ut med alla andras stress. Men med tanke på mitt jobb så är jag väl ändå rätt van.
 
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0