120107

Idag på jobbet så hände det något väldigt roligt. Mellan 16 och 17 idag så var det onekligen en väldigt intressant timme att sitta i kassan. Det roligaste var när det kom in två herrar i 25 års åldern kanske. Dom var vitsminkade i ansiktet med rött och svart runt hela ögonen, långt svart hår osv. Så lägger dom fram varsitt paket med nylonstrumpor, den där knästrumpvarianten. Jag fick jobba extremt mycket med att inte börja asgarva. Jag har allt som oftast väldigt lätt för att börja skrattan är det händer sånt där. Men det gick bra just då, men sen när jag hade andra kunder så satt jag där och fick bita mig i kinderna för att inte börja skratta. Började undra om det var maskerad på gång. Haha det gjorde ju min dag väldigt rolig.

Sen är det ju alltid lite kul när det kommer folk och säger att man jobbar för fort. Ja det blir ju lätt så när man får alla streckkoder vända åt rätt håll. Men det är bra med såna kunder som man kan skämta med, det är en sån som alltid skämtar. Såna gillar man. Sen finns det ju andra som man verkligen får slå på charmen ordentligt. Men det är bara att hålla med om allt dom säger så brukar dom bli nöjda. I en liten håla som denna så känner man ju igen allt och alla så man vet vilka som behöver lite extra charm haha.

Sen kan man ju å andra sidan tänka lite på vad man ska göra med sitt liv. Det är väl rätt bra nu, men framtiden kanske vore kul om det var något annat. Men frågan är bara vad man ska göra. Vore ju rätt bra att komma på det snart kan man tycka. Har man inget direkt drömyrke så blir det lite svårt. Har aldrig haft något sånt som jag verkligen vill göra. Det är väl dags att fundera lite på det så man kanske kommer på något bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0