Tröttsamt

Jaha, då är det den tredje dagen jag har varit hemma. Sjukledig i tisdags, ledig som vanligt igår och sjukledig idag. Det här är så tråkigt. Att bara gå hemma och hosta hela dagarna är väl kanske inte det roligaste man kan göra. Men sen å andra sidan är det väl inte så mycket jag kan göra åt det heller, det är ju inte så att jag planerade det här. Tror dock att jag ska jobba imorgon. Det får bära eller brista, för det här är så extremt jävla tråkigt. En bra sak är väl att jag har hunnit med att kolla på några av filmerna jag har spelat in. Vissa är inspelade för mer än ett år sen. När man såg reklamerna i pauserna, dock snabbspolade, så blev man lite chockad att det var ett år sen dom visades på tv, fast det känns som kanske någon månad eller två. Visst, det är säkert några av dom som visas fortfarande, men ändå sjukt hur fort tiden går ibland. Dock går den ju väldigt långsamt när man är sjuk och hostar, då känns det som en evighet och att man typ aldrig slutar hosta. Ja jag vet, nu tjatar jag lite, men har varit sjuk i snart 2 veckor med halsont och snuva som övergick i hostattack. Sån där torr rethosta av värsta sorten. Usch. Peppar peppar så tror jag att den börjar bli lite bättre iallafall. Alltid något.

Nu är det lite drygt en vecka kvar till julafton och jag har fortfarande inte köpt en endaste liten julklapp. Det här med att vara ute i god tid kanske inte är min grej. Mest för att det faktiskt är extremt tråkigt att handla julkappar när folk inte vet vad dom önskar sig och man har noll fantasi. Sen är det väl tanken som räknas, men det skadar ju inte om det endå är något personen verkligen vill ha. Man vet ju själv hur det är om man får något man inte tycker är så kul och sen ska man typ fejka att åh va fint, åh va roligt. Därför är det bara jobbigt när folk inte vet vad dom vill ha. Är själv sån att jag inte vet, så det är väl lite dubbelmoral där. Har väl ingen direkt julkänsla, blir väl lätt så när det nästan är vårväder ute med strålande sol, eller ja, det var ju förut iallafall. Nu har det övergått i kolsvart mörker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0