111226

Skönt att julen är över nu. Hela förra veckan var det extremt mycket folk som var och handlade. Vilket visserligen var kul, men samtidigt väldigt jobbigt. Man hamnade i kassan i princip hela dagarna och det blir lite mycket för huvudet när man varit där så mycket. Jobbade även julafton och juldagen. Men idag har jag varit ledig och det är jag glad för. Nu är det bara nyårshelgen kvar, men det är lite lugnare iallafall. Frågan är bara vad man ska hitta på i helgen. Jag är ju inte jättemycket för att fira och hålla på. Kommer nog bara ta det lugnt, kanske kolla på någon film eller så. Lite tråkigt kanske. Får se vad man ska hitta på. Har ju ett par dagar att fundera lite på det.

Sen kan man ju undra lite vad som har hänt med vädret, det är som sagt annandagen och det är nästan 10 plusgrader ute. Det känns ju inte speciellt svensk julaktigt. Visst kan jag tycka att det är lite skönt att det inte är snökaos som det har varit dom senaste åren, men samtidigt är det lite tråkigt att det inte är någon snö alls. Jag vill ju åka skidor. Hade tänkt köpa längdskidor till den här säsongen, tur att jag inte gjorde det då. Får se om det kommer någon snö eller om vi fortsätter med det här mer våraktiga vädret. Den som lever får se.

Sitter och funderar lite på om man ska ta och åka utomlands i sommar och i så fall vart. Har ju varit i Grekland några gånger och på Cypern. Vore ju kul att se något annat, men vet inte riktigt vad. Är och har väldigt länge varit sugen på att åka till Australien, men grejen är att då kan man ju inte åka i sommar för då har dom vinter, eller visst kan man åka då. Vore ju coolt att åka dit och åka skidor. Men tänkte först och främst åka dit när dom har sommar, alltså våran vinter. Får fundera vidare på det där. Vore vilket fall som helst kul att åka någonstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0