111211

Ibland blir man så jävla trött på andra människor och hur dom beter sig. Fattar inte riktigt hur såna människor ens orkar med sig själva. Det måste ju vara tröttsamt att vara så jämt. Eller fattar dom inte ens det själva att dom verkligen håller på som dom gör? Men det är väl egentligen inte så mycket att göra åt saken, såna extrema beteenden kommer aldrig att ändras. Vilket är synd.

Varit en jobbig vecka nu, mest på grund av den fina dunderförkylningen jag haft. Började med ont i halsen och öronen och ett tag trodde jag nästan att huvudet skulle sprängas. Halsont övergick i torr hals som i sin tur gav rethosta. Extremt irriterande med hosta när man sitter i kassan. Det går nästan inte. Men eftersom det nu har varit väldigt mycket kunder inne och handlat på samma gång så har man liksom inte jättemycket val än att sätta sig i kassan, eller rättare sagt stå kanske, då klarar jag mig en aning bättre med hostan. Det är flertalet andra som var eller är sjuka så kände att "lite" hosta inte kan hålla mig hemma, behövs på jobbet så det var bara att stå ut. Det gick väl mer eller mindre bra. Tur att man har förstående kunder när man bad om ursäkt för sina hostattacker.

Nu är det mindre än 2 veckor kvar till jul, och det märks framför allt på antalet människor som är inne och handlar, det är nästan hysteriskt vissa gånger. Själv har jag väl kanske inte någon riktig julkänsla än. Kommer nog inte få det heller. Känner väl dock att jag bör åka och handla lite julklappar någon dag. Men det där med att komma på vad man ska köpa, det är lika jobbigt varje år. Har väl aldrig haft någon bra fantasi, men just med presentköp så försvinner fantasin verkligen totalt. Man vill ju ändå hitta något kul och passande, men nej det verkar inte gå. Får väl fundera vidare på det.

Kan inte riktigt fatta att det är 2012 snart, det här året har verkligen gått jättefort. Dom senaste månaderna har försvunnit så fort. Känns faktiskt som det var sommar bara för ett par veckor sen. Man funderar väl lite på framtiden vad man ska göra, visst går det bra just nu. Men kanske inte vill jobba kvar för evigt, det känns inte riktigt som min grej. Får se vad det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0